Autokorjaamon myynnin kasvattaminen - Finnkone
718
post-template-default,single,single-post,postid-718,single-format-standard,theme-bridge,bridge-core-3.0.2,woocommerce-no-js,mega-menu-max-mega-menu-1,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,columns-4,qode-child-theme-ver-1.3.0,qode-theme-ver-28.8,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-7.0,vc_responsive

Autokorjaamon myynnin kasvattaminen

Avainsana tämän päivän markkinoinnissa on asiakaslähtöisyys. Se tarkoittaa sitä, että kasvattaakseen myyntiään korjaamon on pystyttävä vastaamaan asiakkaiden odotuksiin paremmin kuin kilpailijat. Asiakas odottaa, että asiointi korjaamolla on sujuvaa, auto saadaan nopeasti takaisin käyttöön, eikä laskussa tule yllätyksiä.

Korjaamon kannattaakin varmistaa, että palveluketjun kaikissa osissa on riittävästi ammattitaitoisia resursseja: Puhelimeen vastataan nopeasti, sähköinen ajanvaraus toimii ja asiakas saa tiedon korjauksen edistymisestä hyvissä ajoin ja tietenkin mekaanikoiden ammattitaito on ajan tasalla.

Asiakas haluaa päästä helpolla ja teettää mielellään kaikki autoon liittyvät huollot ja korjaukset yhdessä paikassa. Korjaamolla on siis oltava kunnolliset laitteet erilaisten korjaus- ja huoltotoimenpiteiden tekemiseen: esim. ilmastointilaitteiden huoltamiseen tarvitaan ilmastoinnin huoltolaite, automaatti-vaihteistojen öljynvaihtoa varten pitää olla öljynvaihtolaite. Ajan säästämiseksi kannattaa käyttää mahdollisimman automaattisia laitteita. Autokorjaamossa ei pidä unohtaa myöskään rengastöitä, vaan korjaamolla on oltava myös rengaskone ja tasapainotuskone.

Tilojen järjestykseen ja siisteyteen kannattaa kiinnittää erityistä huomiota, sillä niin myös asiakkaat tekevät. Kunnollisilla korjaamokalusteilla, öljynjakelulaitteilla ja pakokaasunpoistolla korjaamotilat pidetään siisteinä ja toimivina.

Myöskään aktiivista markkinointia ei pidä unohtaa.  Perinteisen printtimainonnan ovat jo varsin pitkälle syrjäyttäneet erilaiset sähköiset mainosvälineet.  Ilman kunnollisia nettisivuja ei myynnin kasvattaminen nykyaikana onnistu. Myös Facebook-sivut lisäävät korjaamon näkyvyyttä ja erilainen sähköinen myynnin edistäminen tuo lisää asiakkaita. On silti asiakkaita, jotka tavoitetaan perinteisen lehti-ilmoittelun ja suoramainonnan keinoin.

Tehokkaalla mainonnalla saadaan uusia asiakkaita, mutta paras keino autokorjaamon myynnin lisäämiseen on pitää olemassa olevat asiakkaat tyytyväisinä. Silloin he käyttävät palveluja jatkossakin ja suosittelevat korjaamoa muillekin ja tuovat näin lisää asiakkaita.



Kiinnostuitko? Pyydä tarjous tai soita 09 3508 1020